Thursday, December 17, 2009

wahai wanita






selama ni sy selalu terpikir..dapat kah sy maintain apa yang ada pada diri sy ni..bukan nak kata diri ni dah sempurna, cuma, untuk mengekalkan apa yang ada bukan keje mudah..why on earth i'm talking about this?hmm..baru-baru ni sy ada peluang tuk update balik pasal kawan-kawan lama zaman sekolah dulu..suprisingly, kebanyakkan diorang dh free- hair sekarang..bila dapat tau, seriusly I am very upset..paling sedih, kawan yang rapat dgn sy dari dulu..really speechless masa dapat tau..realitinya memang sy xde hak nk halang perbuatan diorang semua, tapi sbg saudara seislam, sy sgt sedih..bukankah kecantikan seorang perempuan tu hanya untuk tatapan suami, bukan tuk org lain? dan itulah istimewanya perempuan dalam Islam..



when things like this happen, i've discuss with someone, and dia kata, apa lagi yang mampu kita buat, itu pilihan masing-masing..luckily sebagai seorang lelaki, dia sependapat dgn sy yang perempuan patut tau kewajipan diorang..sy sendiri still dalam proses nk jadi yang lebih baik & alhamdulillah, sy dikelilingi org yang mampu membimbing sy..sy berdoa semoga ALLAH tetapkan pendirian sy & berharap ALLAH bukakan lah hati sahabat2 sy itu utk bertudung semula...




peringatan tuk suma dan diri sendiri jugak, perempuan ibarat berlian, lagi di jaga dan disimpan rapi, lagi tinggi harganya..jgn biarkan diri jd seperti makanan yang dijual di tepi jalan, terdedah dan disentuh suma org, akhirnya rosak & basi.. bukan niat nak menghukum sesiapa, cuma ingatan & renungan tuk suma & diri sendiri..












No comments:

Post a Comment