Tuesday, January 18, 2011

s.a.h.a.b.a.t

sahabat,


aku ini bkn insan yg sempurna
ada ketikanya aku trasa seperti ada yg xkena
dan waktu itulah aku mohon dimengerti, aku perlu ruangku sendiri

sahabat,

aku bknlah yg terbaik
mengertilah aku hidup dgn caraku sendiri,
ruang pemisah yg sengaja aku cipta agar kita saling memahami, apa kehendak hati sendiri

sahabat,

aku merasai jurang yg semakin memisahkan,
dekat tp sgt jauh
dan aku hanya mampu memerhati, kerana itu pilihanku sendiri

sahabat,

mengertilah x pernah walau sekali terbit rasa iri hati atas apa yg terjadi, jauh sekali utk membenci
aku begini kerana pendirianku,
kerana pengalaman yg mengajar aku apa itu erti persahabatan

setiap org berhadapan dgn konflik..yup,pd sy, sy plg elakkan konflik antara sahabat..sy mmg seorg yg sukar diduga, jd tindak tanduk sy mgkin membuatkan org lain jd slh fhm, n it become worse..sgguh, sy x snggup berhadapan dgn keadaan tu..'sy bkn shbt yg baik' itu ungkapan yg sering kita ungkapkan bila kita rasa kita x mampu buat sesuatu utk shbt kita..jd, shbt yg baik itu bagaimana?tny diri sndri, ungkapan 'sy bkn shbt yg baik' itu adakah dtg dr hati atau bimbang org lain persoalankan status kita sbg shbt?fahamilah, stiap org mempunyai cara yg tersendiri..jd hormati pendirian individu lain..never expected other people to understand u sbb kita juge kdg2 sukar utk memahami org lain, ingatan utk semua dan terutamanya diri sy sndri..sy juga manusia biasa, punya perasaan yg halus..yg pasti akan tersentuh bila diusik walaupun dgn kata2..x perlu mencabar kesabaran insan lain hanya utk menyatakan betapa sakit hati kita atau betapa kita mempunyai org lain yg mengambil berat..jangan..ingat, alasan boleh dicipta dan semudah kata2 kita boleh memperdaya org lain, tp jgn sesekali lupa, org lain juga punya kebijaksanaan utk menilai..sy x mahu dijadikan sbg batu penghalang utk persahabatan org lain..itu bkn diri sy..sejak zaman sekolah sy bersahabat dgn mereka2 yg boleh dikategorikan sbg shbt biasa..dan sy dibiasakan dgn cara sebegitu dan selesa begitu..jd, jgn dijadikan persahabatan sbg 1 isu yg sgt besar sbb ada perkara lain yg lebih penting utk sy fikirkan..sahabat2ku, maafkan diriku atas kekhilafanku..hidupku masih memerlukan kamu2 sbg sahabatku..

love, 


No comments:

Post a Comment